2018:

Obs:

For en del år siden ble jeg alvorlig syk, og det er det denne bloggen har handlet om - leukemien og meg. Jeg ble friskmeldt i 2015, og på tross av flere senskader som preger meg og livet mitt, har jeg det heldigvis (mest) fint i dag :)

Bloggen min blir liggende her, både for min egen del, og kanskje for din? Er det noe du lurer på, eller bare vil si hei, kontakt meg gjerne på mail:

marensofie86@hotmail.com


fredag 4. juli 2008

Hoste, is, tid og SOL

Har litt dårlig samvittighet for at jeg skriver her så sjeldent, men det betyr egentlig bare at jeg er i såpass grei form at jeg kan være ute og finne på litt andre ting! :)

Jeg har slitt med en plagsom hoste helt siden vi kom hjem fra København, og de siste par ukene har jeg bare blitt verre. Var på riksen på mandag, og da fikk jeg endelig litt hostesaft på resept. Den funka fint de første par gangene, men så gikk ikke det mer, gitt. Hoster som en gal, særlig om natta (stakkar Christian). Skal sies at jeg begynte å føle meg litt bedre i går, i dag er jeg veldig trøtt og slapp, men tror forkjølelsen (eller hva det nå enn er) begynner å slippe taket.

I forrige uke gikk jeg på en cellegift (Methotrexate heter den, for spesielt interesserte :p) som gir såre slimhinner, altså; vonde, ekle sår i munnen. Får alltid en munnskyllevæske mot dette, men det er ikke alltid den funker, og det gjorde den igrunn ikke denne gangen. Oppå hosten har jeg da også hatt de ekle sårene i munnen, så jeg får knapt pussa tenna eller spist (mye bedre nå da). Vaniljeis med sjokoladebiter og Solidox barnetannkrem duger bra.

Nå er jeg i syklus nummer seks. Da er jeg nesten halvveis i behandlingen for leukemi, eller.. Hvis jeg IKKE skulle hatt en transplantasjon, hadde jeg vært nesten halvveis. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det har gått fort eller sakte. Jeg har opplevd så utrolig mye, på godt og vondt, etter jeg ble syk. Det er mye jeg ikke ville vært foruten, men akkurat dette her med tid er rart.. Jeg kan omtrent ikke huske hvordan livet var før alt det her, så det må jo være lenge siden? Men.. Ja.. Jeg skjønner ikke helt det med tid, har noe med det såkalte vakuumet mitt å gjøre, tror jeg. Nå skulle jeg skrive noe skikkelig smart her, men jeg glemte det (haha).

Endelig har sommeren kommet for fullt! Jeg håper solen holder seg her litt, alt blir så mye lettere når det er fint vær. På mandag skal jeg på Bruce Springsteen-konsert på Valle Hovin, da vil jeg hvertfall ha oppholdsvær! Gleder meg skikkelig, veit det blir en bra konsert :D

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Jeg beundrer deg Maren-Sofie.Så positiv og full av opptimisme :)Skriv Blogg og få det ut.Du kommer til å klare deg fint på livets vei.
    Masse klemmer fra en mor i Svelvik som følger deg.

    SvarSlett
  2. Hei

    Jeg har fulgt deg på nett i over et år. Jeg er mektig imponert,du er så flink til å sette ord på tankene og opplevelsene dine. Jeg har selv sittet på "sidelinja" på Riksen så jeg kjenner meg igjen i mange av dine betraktninger.Din blogg har på mange måter hjulpet meg i min situasjon.TUSEN TAKK
    Stå på Maren-Sofie. Mange klemmer fra en annen mor

    SvarSlett