2018:

Obs:

For en del år siden ble jeg alvorlig syk, og det er det denne bloggen har handlet om - leukemien og meg. Jeg ble friskmeldt i 2015, og på tross av flere senskader som preger meg og livet mitt, har jeg det heldigvis (mest) fint i dag :)

Bloggen min blir liggende her, både for min egen del, og kanskje for din? Er det noe du lurer på, eller bare vil si hei, kontakt meg gjerne på mail:

marensofie86@hotmail.com


tirsdag 6. januar 2009

Om å være dønn ærlig

Mange ganger, særlig om kvelden, så tenker jeg mye på ting jeg gjerne vil skrive i bloggen. Der og da så virker det som en god idè. Jeg føler det kan være enkelte ting som virkelig er verdt å dele med dere som leser her, da kanskje særlig med de som er i lignende situasjoner selv. De som lurer på om "ditt og datt" skjer med andre som er syke, ikke bare en selv. "Er det jeg som er rar? Er dette normalt? Kan jeg virkelig få vondt der av cellegift?"
Så kommer neste dag, og jeg skjønner ikke engang at jeg har turt å vurdere det, for det blir altfor privat, altfor beskrivende. Selv om jeg virkelig skulle ønske noen hadde skrevet noe helt dønn ærlig om kreft/bivirkninger/følelsene sine, når jeg var på mitt verste. Beklager at jeg ikke er tøffere enn som så, men kanskje en dag.. :)

Her kommer uansett en link til noen tekster jeg har skrevet i mørke stunder, det er jo et skritt på veien.

5 kommentarer:

  1. Hei:) Skal transplanteres den 13. januar jeg:)

    SvarSlett
  2. Syntes du er ufattelig tøff jeg Maren Sofie! Ærlig er du også. Jeg følger med på bloggen din hver dag, du står som favoritt skal du vite:-) Lykke til på torsdagen, krysser fingre og tær for at prøven er bra og fri fra ulumskheter! Gry

    SvarSlett
  3. Tusen takk, nå smilte jeg bredt her :)

    SvarSlett
  4. Jeg skjonner godt hva du mener! Jeg er ikke syk selv men har en mann som er det og har mistet min pappa nylig.. Jeg har og mange tanker og ideer, saerlig om kvelden og natten naar jeg ikke faar sove, men naar jeg vaakner om morgenen blir jeg og, tja hva skal jeg kalle det, redd/blyg/feig? Tror det er normalt jeg Maren, og naar det er sagt, saa er jeg HELT enig med anonym over, du er supertoff!

    God bedring og staa paa videre!

    SvarSlett
  5. Jeg skjønner godt hva du mener og! mange tanker som kommer om natten, også virker det så annerledes om dagen... Jeg leser bloggen din hver dag og, og syns du har en kjempe fin blogg. Det er noe med det å lese om andre som også er alvorlig syke. det hjelper en på veien til å takle sin egen sykdom. Nå har ikke jeg leukemi, som må være noe av det værste man kan få... Men jeg har også kreft.
    Skal også på kontroll på torsdag.

    Håper prøvene dine er så fine som de kan bli! Lykke til i massevis.

    Klem, Jona

    SvarSlett