2018:

Obs:

For en del år siden ble jeg alvorlig syk, og det er det denne bloggen har handlet om - leukemien og meg. Jeg ble friskmeldt i 2015, og på tross av flere senskader som preger meg og livet mitt, har jeg det heldigvis (mest) fint i dag :)

Bloggen min blir liggende her, både for min egen del, og kanskje for din? Er det noe du lurer på, eller bare vil si hei, kontakt meg gjerne på mail:

marensofie86@hotmail.com


tirsdag 16. juni 2009

Hello, James Hetfield

Springsteen har enda ikke helt skjønt at han synes Metallica er ålreit, men det kommer.. ;)




På riksen i går fikk jeg, om ikke annet, litt sympati. Det er ikke stort å gjøre når først bivirkningene har kommet, vi får heller prøve å forebygge neste gang. Synes ikke vi gjør annet, jeg.

Det er ikke helt godt å si hva vi skal prøve annerledes, siden jeg tydeligvis ikke er noen mønsterpasient som reagerer likt hver gang jeg får samme cellegift. Hadde jeg bare vært det! Men, men.. Uansett, neste gang blir det en bittelitt mindre dose (huff, jeg liker ikke det egentlig, for jeg vil ha alt jeg kan få..!) og eventuelt et helt bytte av type cellegift, siden det er snakk om at jeg er blitt immun. Herregud, det må jo bare tyde på at kroppen har fått nok av detta greiene. Huet har ihvertfall det, som dere så av siste innlegg.

Innvendig er ting mer lysegrått nå, det er bedre enn svart.. I morgen skal jeg på Metallica-konsert, en skulle kanskje tro at det krever et svart sinn for det, men jeg tror heller jeg kommer til å sveve på rosa skyer etterpå. Gleder meg og satser på at formen er litt bedre! :)

Forresten; tusen takk for alle gode kommentarer, de betyr så mye!

21 kommentarer:

  1. Håper du får en kur som kanskje hjelper deg bedre og som ikke slår deg helt ut neste gang. Så fælt å høre at du har det så tungt.

    Tenker på deg og følger med.

    SvarSlett
  2. Bare fortsett og stå på så går det nok bedre, ikke gi opp! :D

    SvarSlett
  3. godt å høre at tilværelsen er blitt bittelitt lysere. Nydelig hund du har altså, like herlig som eieren :) klem Gry

    SvarSlett
  4. Trist å høre at du har det så ille... Håper de finner en annen type cellegift som du responderer på - en som kanskje ikke slår deg totalt ut psykisk også.. Jeg kjenner deg ikke fra annet enn bloggen din, men du virker som en utrolig flott og reflektert jente... nydelig hund har du også :o)Stå på videre!!! Og kos deg masse på Metallica konsert :o)
    Klem fra Birgitte i Trondheim

    SvarSlett
  5. Heldig du er da! Metallica er jo sjukt bra :)

    SvarSlett
  6. Huff.. Håper konserten kan hjelpe på et grått humør, kos deg masse! Og håper formen bedrer seg..

    SvarSlett
  7. Hei du skriver så bra så midt opp i all elendigheten må jeg trekke på smilebåndet. Du er herlig og jeg ønsker deg alt godt. Kos deg på med Metalica konsert og hold deg fast i de rosa skyene lenge. klem fra fast blogg leser

    SvarSlett
  8. Kjære Maren!
    Håper Spingsteen er grei og ikke gjør alt for mange rampestreker:-)

    Det er fælt å lese at bivirkningene har meldt seg...Det må vel nesten gå sin gang?!
    Kan ennå huske hvor dårlig jeg var under behandlingen...men skjønte jo at det er prisen man må betale for å bli frisk..
    Det er en lidelse, så det er klart det tjærer på humøret...men virker som du takler det veldig bra tross alt det du går gjennom...
    Det er fælt å ikke ha noe særlig kontroll på livet sitt, å ikke kunne planlegge stort , ikke vite åssen formen er, guble over om kuren forsatt virker og om den tar knekken på kreften.. Det går jo på helsa løs enkelte ganger:-)

    Uvisshet er den mest pinefulle av alle påkjenninger.

    Kos deg noe innmari i morgen og resten av helgen!

    SvarSlett
  9. Det kommer til å gå bra! :)

    PS: Springsteen er ufattelig søt!

    SvarSlett
  10. Haaper du koser deg paa konsert Maren!

    Og lykke til videre, satser paa at de finner en kur som er litt mindre slem men likevel virker utmerket paa de stygge kreftcellene : )

    SvarSlett
  11. Skal tenke på deg når Metallica spiller Broken, Beat & Scarred i kveld. "You rise, you fall, you`re down and you rise again. What don`t kill ya, make ya more strong"! Lykke til, stå på.

    SvarSlett
  12. stå på videre : ) dette klarer du!

    SvarSlett
  13. Leste om deg i Hjemmet..
    Sterk lesning, og jeg hadde lyst å stikke innom bloggen din... kanskje blir det mange turer...
    Jeg er veldig glad i blogging, men sommeren blir så kort her nord, så det gjelder å utnytte lyset og den lille sola vi får...
    Du er sterk, som skriver om kreften og behandlingen... jeg blir nødt å lese litt tilbake i tid.. måtte bare si hei og bli kjent med deg før jeg blar videre...
    Ønsker deg ei god helg! Du blir nok i tankan mine framover nå, vanskelig å glemme ei så fantastsik jente som deg.
    Hunden din er så søt!

    Sender en god klem sørover landet... helt fra nordland..jeg bor 14 mil sør for Bodø..
    Hilsen fra Nunne..

    SvarSlett
  14. Håper det går bedre med deg nå. Vondt å lese når du har det så tungt. Tøff behandlig du går igjennom, ikke noe rart du sliter litt innimellom.
    Om du må starte med nye cellegift, så får vi håpe du ikke får like fæle bivirkninger av den. Men uansett, cellegift er celleGIFT!

    Konserten var vel bra tenker jeg! Hjelper med litt påfyll av sånne ting man digger :)

    Hunden din er fortsatt nydelig :)

    Tenker masse på deg, og sender styrke-tanker!

    Sommerklemmer fra Jona

    SvarSlett
  15. God morgen, Maren-Sofie!
    Tenker mye på deg, Regine og andre med kreft som er innom bloggene deres. Det er så leit å vite at dere har det vondt og sliter dere gjennom hverdagene. Må si jeg er imponert over livsviljen, humøret og det dere formidler videre til andre selv om mange dager er tunge å komme gjennom.
    Jeg ønsker deg god bedring og alt godt!
    Var forresten i Drammen tidligere denne uka. Besøkte Glasshytta og området rundt høyskolen. Det er blitt så fint der. Byen er nesten ikke til å kjenne igjen.
    Ha en fin søndag og kos deg med hunden din!
    Varm hilsen og klem fra Britt:)

    SvarSlett
  16. Hei du!
    Tror ikke jeg har lagt til noen kommentar til deg før, men har lest bloggen din temmelig lang tid nå, så er vel på tide å legge igjen noen ord ;)

    Først av alt må jeg si at du skriver ufattelig bra! Det er så engasjerende (i den grad det å lese om andres sykdom og opp og nedturer er engasjerende da.Hehe. Ikke ta det feil :P) å følge med på deg, og det er utrolig hvordan du klarer å holde deg oppe sånn du gjør uten å bli bitter eller det som verre er. Karakterstyrke! :)

    Hmm. Jeg begynte vel mest å lese her for å.. Jeg vet ikke, dette høres kanskje veldig feil og fjernt ut, lese om andre som heller ikke opplever livet som noen dans på roser. Vært temmelig dårlig av spiseforstyrrelser i laaang tid, og ja.
    Det får meg til å tenke litt, da. At du har blitt kastet inn i et helvete av en sykdom uten å ha noe du skulle ha sagt, mens jeg på et vis har "valgt" det. Urettferdigheter...

    Vet egentlig ikke hva mer jeg skal skrive heller...

    Springsteen var herlig, da! (for ikke å snakke om herlig navn.. Hehehe) Dyr er en fantastisk bra ting!


    Tror og håper at det kommer til å gå bra for deg, jeg. Oppdater, da! ;)

    SvarSlett
  17. Hei!

    Kul bikkje ;-)

    Håper du har hatt det kult på Metallica konsert. Metallica live kicker rompe som bare kabelsatan XD!

    SvarSlett
  18. Hei solstråle :)
    Jeg gleder meg til å se deg i morgen.
    Håper på bra vær så vi kan være ute å kose oss :)

    SvarSlett
  19. Hahaha, Metallica kicker max! Måtte le av den der'ass ;)

    Alle; å.. Dere er så gode, jeg har ikke ord egentlig.. <3 Takk, takk og tusen takk! :)

    "You rise, you fall, you`re down and you rise again. What don`t kill ya, make ya more strong"

    - håper du tenkte på meg, for jeg tenkte på deg, hvemnåennduer! :)

    SvarSlett
  20. Så nydelig han er! Mye kjekkere enn Springsteen selv, og han er jo ikke ille han heller, spesielt med tanke på hvor gammel han begynner å bli. :b

    Syns du skriver utrolig godt forresten. Du skriver enkelt, kort og greit, men likevel så forteller du så mye. Du lesser ikke på med unødvendig dilldall, for hvor irriterende er det ikke å prate med et menneske som bruker fem minutter på å si noe man kan bruke halvparten på? :) Anyways. Du skriver skikkelig godt. :)

    SvarSlett
  21. Heh, så ikke kommentaren din før nå jeg da.
    Jepp, tenkte på deg under Broken, Beat & Scarred, jeg så deg til og med, der du satt nesten helt oppunder taket :-)
    Dette klarer du, so let it be written, so let it be done!

    SvarSlett