2018:

Obs:

For en del år siden ble jeg alvorlig syk, og det er det denne bloggen har handlet om - leukemien og meg. Jeg ble friskmeldt i 2015, og på tross av flere senskader som preger meg og livet mitt, har jeg det heldigvis (mest) fint i dag :)

Bloggen min blir liggende her, både for min egen del, og kanskje for din? Er det noe du lurer på, eller bare vil si hei, kontakt meg gjerne på mail:

marensofie86@hotmail.com


mandag 5. desember 2011

Gråværsdager

Jeg skjønner at det ligger et visst ansvar i å skrive en såkalt "kreftblogg". Det er ikke av den typen blogg en bare kan slutte å skrive på, sånn helt uten videre. Beklager lite oppdatering, men jeg har basert denna bloggen på sykdommen min, og jeg har sverget til meg selv at jeg skal spare dere for bilder av "dagens outfit" og hva jeg spiste til lunsj, så..

Altså.. Det er jo et godt tegn? Jeg skriver mindre, så det er helt klart en hverdag med lite sykdomsfokus her for tiden.

Hodet er lysere nå. Sist jeg skrev noen ord her var det svart og deprimerende, nå er det mer..grått. Og grått er fint, jeg kan faktisk ha det sånn litt, kjenne på begge verdenene. Syk, frisk. Frisk, syk.
Neida, nå er det jo ikke sånn at jeg er syk, faktisk ikke i det hele tatt, men det er sykdommen jeg tar med meg som er den mørkere delen nå. Det er den som har gjort at mye er som det er, og det er den som skaper fargenyanser i tankene mine. Noen er mørkere enn andre, men som sagt; nå er tilstanden ganske grå. Kanskje til og med litt lysegrå..

..og det er greit å ha det sånn en stund. Tid til å sørge over det som har vært, og det som er tapt. Tid til å bearbeide alle de, både vonde og gode, følelsene jeg tillater meg å ha. Og tid til å lære å forstå at livet går videre.

Jeg har time til kontroll på riksen snart, så da kommer jeg heller tilbake med en liten oppdatering etter at den er unnagjort.
Tusen takk for at det er så mange av dere som fortsatt følger meg, det er veldig, veldig hyggelig, og det varmer langt inn i hjerterota :)

..eller skal jeg si "langt inni beinmargen"? (Høhø..)

Ok. Det var et dårlig forsøk.. ;)

12 kommentarer:

  1. Og i mai kommer Hetfield! (MetClub member billettsalg åpnet i dag, kjøp!)

    `Cause what don`t kill ya makes ya more strong :-)

    SvarSlett
  2. Å så glad jeg blir av å lese dette! Lysegrått er kjempebra :) Små skritt fremover!

    SvarSlett
  3. Godt å høre! Stå på videre :))

    SvarSlett
  4. Godt å "høre" fra deg igjen!Ønsker deg lykke til videre oppover den lyse fargeskalaen!

    SvarSlett
  5. HEI kjekt og høre fra deg. må jo innom deg og se om du har det bra. GRÅTT ER BRA LYSEGRÅTT er enda bedre. helt fantastisk må jeg si men tenker veldig på hva du virkelig har gått igjennom. men du skal leve lenge og du så kjekt at det har gått så bra med deg. tenker din mamma også er veldig ld for en påkjenning for de rundt deg. ha det bra stå på videre. lyse grått neste hvitt?? klem fra ukjent dame.

    SvarSlett
  6. Det ville vært rart om et menneske IKKE hadde brukt litt tid og krefter på å komme seg etter alt det du har blitt utsatt for, tøffe Maren-Sofie. Vit at vi er mange som heier på deg! Jeg ønsker deg en fin førjulstid og julefeiring (og husk at etter det går det atter sakte, men sikkert mot lysere tider:)!

    SvarSlett
  7. Så godt å se at det lysner. :) Nå ble jeg glad. Selv om det er første gang jeg skriver en kommentar, så har jeg fulgt med deg lenge.
    Ønsker deg ei god og fredelig jul.
    En klem fra "Mamma til 3"

    SvarSlett
  8. Forstår veldig godt at du trenger å sørge litt, og det er nok viktig at du gir deg selv lov og tid til det. Og så er det jo slik at en sorgprosess har ulike faser. Kanskje du nå er på vei inn i siste fase, nyorienteringsfasen. Lykke til, ta vare på deg selv:)

    SvarSlett
  9. Dette var fin lesing. At du har det bra. Har selv vært kreftpasient, men i ett mye kortere løp enn ditt. Nå er du i ferd med å ta kontrollen tilbake over livet ditt. Det kommer du til å klare! Du finner veien. For meg var jobben å akseptere. At sykdommen rammet. At jeg må forholde meg til det i fremtiden. 3 år etter sykdommen hadde jeg en god samtale med onkolog. Det var nesten som ett trylleslag. Kom til ett punkt hvor det ble greit. Ikke noe magi i det han sa, men samtalen ga meg på ett nivå hvor jeg var klar til å akseptere.
    Ønsker deg lykke til videre. Dette klarer du :)

    SvarSlett
  10. Så bra med litt farger. Lysegrått kan faktisk bestå av veldig mange farger. Om du ser nøye etter kan den noen ganger være lys lilla. Ønsker deg en flott førjulstid. Klem fra Nesbygda :-D

    SvarSlett
  11. Hei Maren
    Jeg synes ikke forsøket var så dumt jeg... Hørte engang en uttalelse om ei jente som var pen helt inn til beinmargen, og da er det helt klart i denne settinga en aktuell uttrykksform..

    Fint at dagene har blitt lysere, og hvis de er blitt en tanke lysegrå må det jo være fantastisk, med tanke på den korte tiden siden det var ganske svart..
    Og gå gjerne og kjenn på det litt. Det er ikke bare å legge en så lang sammenhengende periode med så mange sterke opplevelser bak seg .. Det hender faktisk at jeg (etter 3 år) faller litt i staver av å savne "englene" på Radiumen litegrann. Selvfølgelig er det fantastisk at jeg slipper å ha noe med dem å gjøre, for det betyr jo at jeg fortsatt er frisk, men det var en fantastisk gjeng...

    Ellers er jeg veldig glad i mat, så har du noen gode lunsj-oppskrifter eller forslag til sådanne, så kan du godt skrive om det...

    Eller også så kan du jo gi ut bok om bloggen.... Også kan du komme med en fortsettelsesroman om 10 år eller noe sånt om: livet etter sykdommen??

    Ha en riktig God Jul, med mye god mat... og hils mor...

    Juleklemmer

    Ole Jonny

    SvarSlett
  12. Titter bare innom for å ønske deg og dine en riktig god jul!:)

    SvarSlett