2018:

Obs:

For en del år siden ble jeg alvorlig syk, og det er det denne bloggen har handlet om - leukemien og meg. Jeg ble friskmeldt i 2015, og på tross av flere senskader som preger meg og livet mitt, har jeg det heldigvis (mest) fint i dag :)

Bloggen min blir liggende her, både for min egen del, og kanskje for din? Er det noe du lurer på, eller bare vil si hei, kontakt meg gjerne på mail:

marensofie86@hotmail.com


lørdag 7. januar 2012

Prøver å finne meg sjæl

Jeg blir like overrasket hvert år. Plutselig er jula over, og vi er allerede godt uti det nye året.

Det har gått en stund siden jeg var på siste kontroll ved riksen, i desember, og den var forøvrig helt grei. Jeg fikk komme til den legen som var den første til å fortelle meg litt om behandlingen jeg hadde foran meg, høsten for godt over fem år siden. Det er uvirkelig å tenke tilbake på ordene hans fra dengang; "vi skal kaste deg utfor en høy klippe, og håpe at du lander på beina".

Om jeg ikke står like støtt som før, landa jeg ihvertfall på beina :)

Jeg har vanskelig for å forstå at det faktisk har vært meg som har slitt med kreft i så mange år. Det er akkurat som om jeg har lest en grusom, tung og trist bok, og at jeg endelig er i ferd med å bli ferdig med den. De siste sidene er preget av et virrvarr av følelser. Både savn, lettelse, sorg, skuffelse, sjokk, og en glede som er både god og vond på en gang.
Så venter en ny bok, med blanke sider, men det er skremmende å skulle åpne den. En bok om livet som frisk, med fortiden i egen skygge.

Det som var, er alltid med videre.

2 kommentarer:

  1. Det var ikke deprimerende lesning iallefall.Jeg har noe rundt meg som har en tøff forhistorie. jeg kjenner godt igjen tankene dine. Du har fått med deg en balast som de færreste aner noe om. men jeg tror det gjør deg til en sterk person, som kan være til hjelp for andre.Jeg sier ikke at det var en mening med det, men det meningsløse har jeg erfart kan bli til noe godt. Ønsker deg all mulig godhet for livet ditt.

    SvarSlett
  2. Du skriver kjempe bra.
    Godt å lese gode og sjeldnere innlegg, jeg tolker det som at det går bra med deg. Ønsket deg et riktig godt nytt år! Nytt år - nye muligheter. Godt å få det litt på avstand. HURRA!

    SvarSlett