2018:

Obs:

For en del år siden ble jeg alvorlig syk, og det er det denne bloggen har handlet om - leukemien og meg. Jeg ble friskmeldt i 2015, og på tross av flere senskader som preger meg og livet mitt, har jeg det heldigvis (mest) fint i dag :)

Bloggen min blir liggende her, både for min egen del, og kanskje for din? Er det noe du lurer på, eller bare vil si hei, kontakt meg gjerne på mail:

marensofie86@hotmail.com


lørdag 10. april 2010

Dag -3

Oh, joy! Jeg har sovi i natt, og det var det virkelig behov for! :)

Jeg slapp dessverre ikke unna en bomtur på første stikket i ryggen i går, men alt i alt gikk det veldig fint (takket være mamma som var "pustehjelp", og en veldig snill lege).

Dere skriver så utrolig mange fine kommentarer til meg, og når jeg leser igjennom blir jeg så glad! Jeg får skikkelig stå-på-vilje, og det går en liten faen i meg, som gir trøkk nok til å ville klare detta. Deres små setninger betyr enormt, jeg tror kanskje ikke dere er klar over det selv, men vit det! Igjen; tusen takk!

Jeg så det var ei som lurte på om jeg ikke kunne få lokalbedøvelse når jeg tar de sprøytene i ryggen, og det har jeg faktisk lurt litt på selv. Det har liksom aldri vært noe tema. Legen min forklarte (det var en studentsykepleier her også, så da fikk vi ekstra god innføring i alt) at hvis hun ga bedøvelse først, ville huden hovne opp litt, og det ville bli enda vanskeligere å treffe ordentlig. Dessuten er det visst bare huden som kan bedøves, og det er ikke selve stikket som er vondt, men det at de "punkterer" ryggmargen. Heldigvis var dette siste gangen jeg skal ha denne typen cellegift. Aldri mer sprøyte i ryggen!

I kveld skal jeg ha en ny type cellegift, som jeg aldri har hatt tidligere. Den får jeg intravenøst, og jeg gruer meg egentlig litt. Det er visst sånn at jeg kan få veldig vondt i ansiktet (!) mens den "går inn", og etterpå kan jeg bli litt kvalm. Mamma har skaffa "barnevakt" til Springsteen, så hvis jeg blir veldig dårlig og redd, kan hun være her i natt.

45 kommentarer:

  1. Du er helt fantastisk Maren Sofie!:) Har fulgt bloggen en stund, men litt dårlig på å kommentere så tenkte å slenge inn en nå hehe:) Stå på! Du er en av de tøffeste jeg vet om! Jeg heier på deg! Masse lykke til med den nye cellegiften! Den får ikke lov til å være slem mot deg, bare snill!=)

    SvarSlett
  2. Du er helt fantastisk Maren Sofie!:) Har fulgt bloggen en stund, men litt dårlig på å kommentere så tenkte å slenge inn en nå hehe:) Stå på! Du er en av de tøffeste jeg vet om! Jeg heier på deg! Masse lykke til med den nye cellegiften! Den får ikke lov til å være slem mot deg, bare snill!=)

    SvarSlett
  3. ståpå-klem til deg:) Vært fast leser ganske lenge, men ikke kommentert før. Sier som de fleste, du virker som ei super å ikke minst veldig tøff jente:)

    SvarSlett
  4. Blir det vanskelig med Springsteen så er han hjertelig velkommen til Skui, Maren-Sofie. Bare si fra:-)Vi har prøvd det der med kombinasjonen hund og Rikshospitalet - ikke lett. Det du går gjennom nå må være selve betydningen av "Krafttak mot kreft..." Knus de sure kreftcellene! Diger hilsen til deg og mor fra Marianne M.

    SvarSlett
  5. Det er etter regn at fuglene synger!
    Bjørnstjerne Bjørnson

    Motgang avdekker geniet, fremgang skjuler det.
    Horace

    Det er i motbakker det går oppover.
    Rune Gokstad

    Stå på, Maren Sofie:)

    SvarSlett
  6. Du er sterk,dette klarer du!:) Ingen tvil! Lykke til med den nye cellegiften.
    God bedringsklem fra Ragna

    SvarSlett
  7. Så bra at du har så god støtte i mamman din. Det er godt å høre.

    Dette skal du greie! Heier deg frem helt til du er frisk og har knust hver eneste kreftcelle!!

    Er så glad for å lese at du har sånn kamplyst. Det tror jeg er utrolig viktig nå.

    SvarSlett
  8. Jeg finner ingen ord som "passer" seg så har derfor ikke kommentert før, men vit at jeg tenker mye på deg!
    Beundrer deg virkelig!! Jeg trur og håper at du kommer gåendes ut av dette her, det SKAL du klare!
    Tenker på deg og dine pårørende som må gå gjennom dette!
    Heier på deg videre!

    SvarSlett
  9. Hei hei jeg blir helt rørt du takker "oss" for noen setninger...men du skal vite ....det er DU som er utrolig ..DU får oss til og tenke at jammen skal jeg ikke klage mer på småvondt Vi som leser det du skriver ja vi burde sette mer pris på at vi er "friske".. ha en fin lørdag/søndag så ser jeg snart innom igjen..klem fra ukjent dame w

    SvarSlett
  10. Flinke, tøffe, flotte Maren-Sofie.
    Her må en bare stå på vidre, å gi seg er ikke ett alternativ. Nå skal kreftcellene få møte sin overmakt ;)
    Tenker på deg og heier deg fram :)

    SvarSlett
  11. Kleeeeeeeeeeem til ei knakende flott og tøff jente:-))

    SvarSlett
  12. Så bra at du fikk svar da. Jeg spør om alt mulig når vi er på sykehuset med gutten her. Han får heldigvis narkose når han får spinalpunksjon da.
    Håper cellegiften ikke blir for ekkel å ta, du har nok å tenker på ;o)
    Jeg syns det er utrolig godt å lese bloggen din. Selv om du ikke gjør akuratt det samme som gutten vår nå, så føler jeg at jeg forstår noe av hvordan han har det i kroppen når han ikke er i form. Så tusen takk for at du deler!
    Klem

    SvarSlett
  13. Kjære kjære Mare Sofie du skal vite at vi er veldig veldig mange, som du ikke kjenner , men vi føler vi kjenner deg og tenker på deg hver dag.vi sender deg 1000 gode tanker og håper du kan få litt enrgi fra oss. Stå på du er den tøffeste

    SvarSlett
  14. Hei på deg Maren Sofie,
    Jeg tenker masse på deg og din nære familie, dere er noen "tøffe" typer, men forstår også at det finnes vel ingen "valg"... Jeg har fulgt deg her lenge og tenker at større jente en deg...det tror jeg ikke jeg kjenner! (føler jeg kjenner deg litt) Stå på videre og dette skal og vil gå bra! Gleder meg til å atter se deg igjen på Krokstadsenteret!!! Veldig imponert over deg! Mimmi64 gir deg en stor og varm klem.

    SvarSlett
  15. Vanskelig å finne de rette ordene.
    Men jeg beundrer deg , og har stor respekt for deg.Ikke bare står du ovenfor vanvittig mange tøffe og vansklige behandlinger, men du deler med oss og. Fint at du har mamma (og sikkert andre nære og)som kan være hos deg når det røyner på som mest. Tenker det er mange stunder for de og.
    Ønsker deg all mulig lykke til.
    Heier på deg. =0)
    Hilsen Wennche

    SvarSlett
  16. Jeg er helt på gråten og stum av beundring. Lykke til med operasjon "bli frisk". God natt!

    SvarSlett
  17. Hei Maren Sofie

    Har kommet meg inn på bloggsiden din og blir helt målløs over hvor mye du for skrevet selv om du er dårlig!
    Det blide positive menneske du er, tenker vi på hver dag. Stå på Maren Sofie knus fanskapen.

    Varme tanker fra Mo i Rana

    SvarSlett
  18. Jeg synes ikke dette med vondt i fjeset hørtes noe særlig ut,men vi får tro det går fort over. Forresten så er det sikkert bare for at du skal bli enda penere (hvis det går an da), med fjesoppstramming eller noe sånt. Det hadde sikkert hatt bedre virkning på meg. Jeg hAR MANGE FLERE SKRUKKER I ANSIKTET ENN DU HAR. og det har vel kanskje sin naturlige forklaring. Flott at du i hvert fall er ferdig med punktering av ryggen. Det høres ikke noe godt ut.
    Nå begynner det forresten å nærme seg dag 0...
    Det blir spennende å se hvor fort du kommer deg igjen.. Vi fortsetter å krysse fingrene..
    Vet ikke om jeg kan klemme akkurat nå... er litt snørrete... men stor klem allikevel. Jeg får heller holde pusten litt.....

    ole jonny

    SvarSlett
  19. Kjære Maren-Sofie!

    Jeg har, som mange andre, fulgt bloggen din i lang tid. Jeg føler jeg kan si (uten å kjenne deg) at du er en av de tøffeste jeg vet om. Det er så beudringsverdig, og jeg ser virkelig opp til deg!

    Man har et håp
    fordi
    man lever

    Man lever fordi
    man har et håp

    Et håp kan forandre livet.

    Stå på videre, ingenting kan slå deg!

    Stor klem fra Ingrid :)

    SvarSlett
  20. Du er rå Maren-Sofie og dette går bra! For ei dame sier jeg bare.. :)

    SvarSlett
  21. Jeg har fulgt deg lenge, og må si det har vært fantastisk å se utviklingen. Det virket som at du var langt nede før i vinter, og så kom Ole Brum og kampvilje og masse indre styrke og jeg blir helt blåst av gårde. Du er virkelig imponerende, og jeg tror absolutt at du kommer deg igjennom dette. Masse lykke til i tiden fremover! Og god bedring!

    SvarSlett
  22. Jeg heier på deg Maren-Sofie!! :) Godt at du har Mamma til å holde deg i handa! :) DU ER TØFF, TØFFERE,TØFFEST!! :D
    Mange klemmer fra Vigdis

    SvarSlett
  23. Hei!

    Har fulgt bloggen din en stund, men har ikke lagt igjen noen kommentarer før.
    Jeg ville bare si at jeg beundrer deg for det pågangsmotet og den viljestyrken du utviser! Jeg krysser fingrene for deg. Lykke til i de neste ukene!

    SvarSlett
  24. Lykke, lykke til i tiden framover! Hilsen Oslo-jente som heier på deg!

    SvarSlett
  25. Hei Kusina mi:)
    Har ikke kommentert før, men bedre sent enn aldri, ikke sant;)Har alle fingre krysset for deg;):)
    Glad i deg! Masse klemmer fra oda:)

    SvarSlett
  26. Hei Maren Sofie.

    Det er utrolig og lese innleggene dine, og så flink du er til og sette ord på tankene dine. Kjempe tapper er du og jeg følger med deg hele tiden.

    SvarSlett
  27. Hei Maren Sofie.
    Det er utrolig og følge bloggen din,og lese hvor flink du er til og sette ord på tankene dine.Stå på videre , jeg følger deg helt til du spaserer ut derifra.

    SvarSlett
  28. Hei. Det er utrolig og lese om dagene dine, det er så fint at du er så flink til og sette ord på litt av tankene dine. Tøffe dager fremover nå, men stå på ,jeg følger deg til du spaserer ut i solen.

    SvarSlett
  29. Hei. Det er utrolig og lese om dagene dine, det er så fint at du er så flink til og sette ord på litt av tankene dine. Tøffe dager fremover nå, men stå på ,jeg følger deg til du spaserer ut i solen.

    SvarSlett
  30. Så godt at du har en mamma som er med deg og gir masse støtte og kjærlighet Maren! Det du beskriver høres helt forferdelig ut, du må være sliten nå!
    Skjønner godt at bloggen din kan være en oppmuntring i denne tøffe tiden...vi er nok mange her ute som tenker på deg enda vi ikke "kjenner" deg! Håper du har en god dag i dag, og så må du ha masse lykke til på "0" dagen! Du er en utroligt flott og tøff jente!!

    SvarSlett
  31. Hei du tøffe, tapre jente!
    Jeg er så imponert over at du orker å dele tankene dine med oss, du er ei kjempeflott jente. Ønsker deg det aller beste, gjør kål på kreftcellene og vis dem hvem som er sjefen. Dette vil til slutt være verd det slik at du kan begynne å leve livet ditt slik du vil og uten denne skiten i kroppen.

    Heier på deg, og masse lykke til med endelig å bli frisk, det fortjener du så absolutt!!

    Du er en av de tøffeste personene jeg vet om!

    Klem fra en fan i Kristiansund..

    SvarSlett
  32. Heisan! Har følgt med på bloggen din i lengre tid men aldri lagt inn en kommentar.Du er jo sånn ei tøff herlig jente som vi alle heier på.Jeg ønsker deg til lykke til med behandlingen din! Jeg tenker og følger med deg hver dag.Varme og positive tanker fra
    Nina.

    SvarSlett
  33. Lykke til i morgen!

    SvarSlett
  34. Heideg Maren-Sofie!
    Har lenge følgt deg og dine velskrivne ord i stillheit - men no er tida inne for å gje lyd frå seg. Masse masse lykke til med tida framover og BT i morgon! Eg heiar på deg av heile mitt hjerte:) Så godt å høyre at du har mor di til å støtte deg! Mødre er heilt fantastiske til akkurat det;) Stå på!
    Stor klem:o)

    SvarSlett
  35. Håper du har fått i deg noen vafler i dag også og at formen er tålelig ok! :) Vi følger med deg og krysser fingrene for at nå skal kreften virkelig bankes ned en gang for alle! Ønsker deg masse lykke til i morgen og i tiden framover!

    Klem

    SvarSlett
  36. Du er bare så tøff og jeg blir så imponert over hvordan du står på.

    Ingen skulle måtte gå igjennom det du nå går igjennom men du må virkelig være til inspirasjon for andre som har det vondt og du er til inspirasjon for oss som er så heldige å være friske.

    Stå på kjære deg, du fortjener kun det beste!

    N

    SvarSlett
  37. Lykke til i morgen og dagene framover ! Du er tøff og unik Maren - Sofie !

    Heier på deg !
    Styrkeklemmer Anne K

    SvarSlett
  38. hei må bare innom deg og si at eg tenke på deg og håpe av hele mitt hjerte at dette skal gå bra...
    klem fra ukjent dame w

    SvarSlett
  39. Godt mot og lykke til i morgen...
    Det blir nesten som en ny bursdag, og en dag du nok vil huske. Jeg husker i hvert fall min..

    Håper matlysten ikke er helt borte. Du må spise litt skjønner du, selv om kvalmen er ulidelig og alt smaker blikk.

    Vi tenker veldig på deg..
    Klem

    ole jonny

    SvarSlett
  40. Masse lykke til i mårgo:) Du ska sjå at alt ordna seg til slutt:)

    SvarSlett
  41. Stå på Maren- Sofie!!Denne kampen er din, men du har mange som heier deg frem, både kjente og ukjente! Som så mange andre har jeg fulgt med på bloggen lenge, men aldri vært så god til å kommentere.. Her kommer iallefall et skikkelig LYKKE TIL!! Du er en nydelig jente, med skikkelig ben i nesen!

    SvarSlett
  42. denne kampen skal du overvinne. du må kjempe hvert eneste sekund og ha tro på at du skal vinne, for vi er mange som følger med deg og vil gjerne at du skal bli frisk igjen. dette håper jeg så inderlig at du skal klare. oppfordrer andre til å lese bloggen som var janfredriks kamp mot kreften. veldig rørende og spennende blogg

    SvarSlett
  43. Du er fantastisk! Jeg har ikke ord. Masse lykke til i tiden framover:)

    Og for å forsøke å lokke fram et aldri så lite smil hos deg i denne vanskelige tiden, slenger jeg ved en liten vits: "To epler skulle på en pub, men ble stoppet i døra av en eplenektar"
    :)
    Stor klem fra Marie fra Lørenskog

    SvarSlett