2018:

Obs:

For en del år siden ble jeg alvorlig syk, og det er det denne bloggen har handlet om - leukemien og meg. Jeg ble friskmeldt i 2015, og på tross av flere senskader som preger meg og livet mitt, har jeg det heldigvis (mest) fint i dag :)

Bloggen min blir liggende her, både for min egen del, og kanskje for din? Er det noe du lurer på, eller bare vil si hei, kontakt meg gjerne på mail:

marensofie86@hotmail.com


lørdag 2. februar 2008

Jeg er heldig!

I dag skulle Elise og jeg på teater. Vi skulle se Askepott og Prinsen, og vi gleda oss sånn! Den lille prinsessa (som hadde pynta seg så fint i Askepottkjolen sin) og jeg fikk med oss nesten en time av forestillingen, da Elise fikk så vondt i øret sitt stakkar! Vi kom oss ut, og det viser seg at hun har fått ørebetennelse. Huff, det er jo så vondt! Håper du blir fort bra, lille snusk :) Vi får dra på teater en annen gang!

I går var jeg på riksen igjen. Fikk sjekka beinet mitt litt mer, tok røntgen åssån, men har ikke hørt noe fra de enda. Intet nytt er godt nytt, er det ikke det man sier? Satser på det! Uansett om det ikke skulle være noe galt, så er det fortsatt litt vondt da, og det er kjedelig.. Men kaster nedpå noen Ibux om dagen, så får vi bare håpe det gir seg etterhvert.
Har den siste uka gått på noen cellegiftpiller som gir sår i munnen, så nå har det begynt å "slå ut". Bivirkninger er F Æ L E. Heldigvis er denne munnsårheten noe jeg veit går over igjen, men det er ganske guffent, og ikke minst vondt, med åpne sår i munnen. Klarer nesten ikke pusse tenna, og jeg må bruke barnetannkrem for den vanlige svir sånn!

Fra i går av gikk jeg endelig over på "snille" cellegiftpiller igjen da, og det var jo "deilig" (haha, rart hva man kan føle er behagelig i en sånn situasjon), så nå håper jeg formen skal stige litt utover i neste uke :)

...og stigende form kan jeg trenge! I går nok nemlig Christian over den nye leiligheten sin, og vi skal begynne å flytte inn! Til uka skal vi nok male litt, må bare finne den rette fargen først. Trengs noen strøk i stua, soverommet og på kontoret, men det skal nok gå kjapt unna. Jeg gleder meg skikkelig til å flytte inn, kanskje jeg til og med kan få lov å bo der litt før jeg blir lagt inn til transplantasjonen! Det ville vært superfint :)

Apropos transplantasjonen; jeg fikk vite i går at jeg ikke har noen sjelden vevstype. Med andre ord, det er MULIG Å FINNE EN DONOR TIL MEG! Jeg er ikke et håpløst tilfelle, og mest sannsynlig finnes det en match for meg ute i den store verden. Nå når jeg veit det, så er det bare å smøre seg med tålmodighet.. Håper ikke det tar altfor lang tid å finne noen match, jeg er klar nå. Men som legene sier, de kan aldri garantere noe.

Løp til blodbanken folkens, det er mange "håpløse tilfeller" der ute!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar