2018:

Obs:

For en del år siden ble jeg alvorlig syk, og det er det denne bloggen har handlet om - leukemien og meg. Jeg ble friskmeldt i 2015, og på tross av flere senskader som preger meg og livet mitt, har jeg det heldigvis (mest) fint i dag :)

Bloggen min blir liggende her, både for min egen del, og kanskje for din? Er det noe du lurer på, eller bare vil si hei, kontakt meg gjerne på mail:

marensofie86@hotmail.com


onsdag 10. september 2008

Litt nytt

Har ikke vært helt klar for å skrive noe, men må jo nesten fortelle det jeg har fått vite. På mandag fikk jeg beskjed om at det ikke blir aktuelt å transplantere sånn det er nå, jeg fortsetter vedlikeholdsbehandlingen. Dette er fordi legene ikke vil ta sjansen på å "overbehandle" meg. Jeg veit ikke helt hva jeg synes om detta selv enda, akkurat nå føler jeg meg egentlig bare veldig utrygg. Skal på riksen i morgen og starte en ny syklus med cellgift og kortison + at jeg skal spørre og grave om alt mulig jeg lurer på angående avgjørelsen. Jeg håper de vil følge meg veldig tett framover med beinmargsprøver, for jeg er jo, naturlig nok, livredd for det tilbakefallet vi skal unngå.

4 kommentarer:

  1. Hei Maren-Sofie! Jeg har fulgt din blogg en stund og jeg føler med deg. Det må være fryktelig tøft å leve slik i usikkerhet. Jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til videre i kampen for å bli frisk! Noe jeg er overbevist om at du snart blir. Hanne

    SvarSlett
  2. Hei, snuppelure<3
    Jeg tror at hvis du maser nok kan du ta beinmargsprøve hver uke om du vil, de er ganske glade i deg der inne også, vet du. Og det er ikke sååå vanskelig å overtale dem;-)
    Og det er jo ikke tvil om at de vet best, så hvis de tror du har best sjanse uten transplantasjonen, er jo det egentlig det beste alternativet? Frykten for tilbakefall må du gjennom uansett, ikke sant?
    Æsj, det er vanskelig å si... Men vær positiv, du! Det er du jo så flink til. Er det 7'ern du starter på nå?
    <3 Glad i deg! <3

    SvarSlett
  3. Hei Maren-Sofie:)
    Du kjenner ikke meg, men jeg har lest bloggen din ganske lenge nå og jeg tenker ofte på deg. Jeg syns du er ufattelig sterk. Jeg er like gammel som deg og kan bare beundre ditt pågangsmot og styrke. Jeg ønsker deg alt godt. Jeg er sikker på at du snart vil bli frisk. Jeg skal be for deg. Stor klem fra Caroline

    SvarSlett
  4. Hei Fia
    Det er noe dritt med den usikkerheten, kan bare støtte ina i uttalelsen hennes om at de vet best. (selv om de også kan være usikre) Jeg tror nok de har benyttet MYE tid på å diskutere hva som er best for nettopp deg.

    Vi skal være hjemme i helgen så kom gjerne på besøk til oss hvis du har lyst. Elise og Ivo stråler opp når de ser deg, det vet du :-)

    Vi snakkes.
    Klem Morten

    SvarSlett